Wśród priorytetów fundacji jest podniesienie jakości edukacji i oświaty.

Fundacja realizuje swoje cele wdrażając projekty statutowe oraz proponując własne usługi szkoleniowe i edukacyjne.


Tematyka szkoleń rad pedagogicznych

 Psychika, umysł i ciało 

– aspekty współczesnej dydaktyki w świetle badań naukowych

Flat lay of medical research materials with a stethoscope and anatomical models.

• Wyniki badań naukowych jako wiedza wspierająca działania nauczyciela.

• Nowoczesne technologie, mody edukacyjne – co tak naprawdę przynosi efekty?

• Aktywność poznawcza, sprawczość i motywacja – obszary pracy nauczyciela.

• Rozwój umysłowy – ograniczenia i możliwości oddziaływań nauczyciela.

• Jak skutecznie dotrzeć z informacją? – Bariera informacyjna jako wyzwanie dla nauczyciela.

• Możliwość wpływu na ucznia poprzez efektywne komunikowanie się.

• Emocje jako wytrych i zagrożenie.

• Ciało a psychika – relacja dwustronna.

• Zdrowie psychiczne dzieci, młodzieży i nauczycieli jako podstawa działań 

  edukacyjnych, dydaktycznych i organizacyjnych w szkole.

• Aktywność poznawcza a metody aktywizujące ucznia – problem jajka i kury.

• Porażka jako narzędzie neuroplastyczności.

• Szkodliwe mity edukacyjne.

Jak uczyć, aby nauczyć?

 Szkolenie zapewniające wiedzę i konkretne wskazówki związane z procesem skutecznego nauczania i uczenia się.

g8a241ad90b10186277666e329b32fb0a02e879206b3f2ea2baa3847d625f4a55e3c948d24fa9a8fc8b53dec3f9a98bad2f6e10bb4ed288703877946b706c1cf4_1280-8203962.jpg

 

        Zakres zagadnień:

  • Podstawowe struktury mózgu, rozwój, ograniczenia – na czym może pracować nauczyciel?

  • Proces uczenia się w kontekście pracy nauczyciela.

  • Uczenie się – aktywne i bierne – efekt kuli śnieżnej i jej znaczenie.

  • Uwaga współdzielona, neurony lustrzane – czym zaraża nauczyciel?

  • Manipulowanie systemem uwagi – podstawowa umiejętność skutecznego nauczyciela.

  • 5 elementów skutecznego nauczania.

  • Właściwy „IZ” jako podstawa procesu wyciągania wniosków i uczenia się u ludzi i AI.

  • Sprawdziany, kartkówki i oceny – zbędne czy konieczne w edukacji? – Fakty na podstawie badań.

  • 10 elementów w przepisie na skuteczne nauczanie i uczenie się.

Motywacja ucznia i nauczyciela 

jako konieczność podnosząca wyniki nauczania i uczenia się

Zakres zagadnień:

Motywacyjna ślepota – Dlaczego nie dociera, że warto? 

◆ Tworzenie możliwości realizacji jako aspekt skutecznej motywacji. 

◆ „Nie chcę, nie lubię” – rola nauczyciela w przedstawianiu i organizowaniu procesu nauczania. 

◆ Postrzeganie nauczyciela jako klucz wzrostu skuteczności nauczania. 

◆ Skuteczne komunikowanie się jako element niezbędny w nauczaniu i budowaniu relacji z uczniami. 

◆ Emocje i ich znaczenie w motywowaniu do działania. 

◆ Manipulowanie systemem uwagi – podstawowa umiejętność skutecznego nauczyciela.  

◆ Uwaga współdzielona, neurony lustrzane – czym zaraża nauczyciel? 

◆ Sprawdziany, kartkówki i oceny – zbędne czy konieczne w edukacji? – Fakty na podstawie badań.

◆ Kula śnieżna i wabilizacja jako efekty działań nauczycieli. 

◆ Elementy pozytywnej dydaktyki.

 

Cele szkolenia:

◆ Optymalizacja efektywności dydaktycznej nauczycieli.

◆ Zwiększenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie motywowania uczniów oraz samego siebie.

◆ Wskazanie odniesień do rozwoju zawodowego nauczycieli w obszarach związanych ze skuteczną dydaktyką.

◆ Powiązanie działań motywacyjnych z wynikami nauczania i uczenia

 
 

Narzędzia edukacji obywatelskiej

czyli rola debat 

w kształtowaniu postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich


 

 teacher, learning, school, teaching, classroom, education, learn, tutor, homework, improvement, kids, studying, class, students, teacher, teacher, teacher, teacher, teacher

• Czym jest debata oksfordzka?

• System Lincoln-Douglas – podstawowe założenia.

• Jak uczyć, aby nauczyć? – skuteczne formy manipulowania słowem.

• Wystąpienia publiczne pod presją – jak zamienić stres w impuls motywacyjny?

• Zasady budowy argumentu i prezentacji jak nauczyć młodzież sprawnej komunikacji?

Wykorzystanie form rywalizacyjnych w naukach ścisłych.

• Samodzielność, odpowiedzialność i asertywność jako wartość dodana w metodzie debat.

• Logiczne i analityczne myślenie jako podstawa konstruowania argumentów.

• Zarządzanie relacjami poprzez skuteczne komunikowanie się – niezbędna umiejętność  

  każdego ucznia.

• Argumenty oparte na faktach – umiejętność korzystania z rzetelnych informacji.

• Zainteresowanie nauczycieli możliwością zoptymalizowania nauczania

   przy wykorzystaniu metody debaty.

• Wskazanie najważniejszych elementów związanych z systemem debat.

• Wzrost wiedzy i umiejętności nauczyciela w zakresie powiązanym z komunikowaniem się.

• Wskazanie modelu debat jako systemu umożliwiającego wzrost kompetencji młodzieży

   w zakresie komunikowania się i budowania merytorycznych relacji, umiejętności    

   dialogu i rywalizacji opartej na szacunku.

mgr Sebastian Kubera

Depresja i zaburzenia lękowe 

– w aspekcie  dydaktycznym, wychowawczym i zdrowotnym


Depresja i zaburzenia lękowe są coraz większym problemem zdrowotnym i społecznym.

Jest to istotne w szczególności w kontekście pandemii Covid-19 i jej następstw.

Wyjątkowe szkolenie zawierające praktyczne wskazówki i odniesienia dla nauczyciela i szkoły.

Wiedzę przekazaną na szkoleniu można wykorzystać do budowania strategii psychoedukacji w szkole.

1. Zdobycie wiedzy na temat depresji i zaburzeń lękowych oraz ich wpływu na proces nauczania.

2. Zdobycie wiedzy możliwej do wykorzystania przy planowaniu strategi psychoedukacji

    w szkole oraz działań mogących zapobiegać negatywnym skutkom pandemii Covid-19.

3. Uwrażliwienie nauczycieli na aspekty związane ze zdrowiem; w szczególności zdrowiem 

    psychicznym.

4. Wykorzystanie wiedzy do podniesienia skuteczności nauczania.

  • Czym jest depresja i zaburzenia lękowe?

  • Przyczyny, objawy i sposoby leczenia.

  • Jakie zmiany wywołuje depresja?

  • Rola nauczyciela w procesie diagnostyki i leczenia.

  • Zadania merytoryczne, budujące, emocjonalne i poznawcze nauczyciela i rady pedagogicznej.

  • Mózg i depresja.

  • Pamięć i depresja – czyli problem ze skutecznością uczenia się i nauczania.

  • Wpływ depresji i zaburzeń lękowych na ucznia i skuteczne uczenie się.

  • Teorie i obszary powstawania depresji (m. in.: teoria zapalna, infekcyjna, neuroprzekaźnikowa)

  • Co może zrobić nauczyciel?

  • Co musi zrobić nauczyciel?

  • Depresja u nauczyciela – na co zwrócić uwagę?

  • Aspekty behawioralne u chorującego na depresję.

  • Wpływ depresji i zaburzeń lękowych na pracę nauczyciela.


Neurodydaktyka 

podstawą pracy

 skutecznego nauczyciela

 

– Neurodydaktyka jako nauka  związana z efektywnością pracy nauczyciela. 

– Na jakich strukturach pracuje nauczyciel? 

– Rodzaje struktur i ich znaczenie. 

– Jak ważne są emocje w nauczaniu i dlaczego? 

– Bezstresowe wychowanie jako błąd dydaktyczny. 

– Pamięć przestrzenna i epizodyczna jako miejsce pracy nauczyciela.

– Rodzaje pamięci – praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego nauczania. 

– Jak podać informację aby lepiej ją zapamiętano? 

– Wabilizacja – proces, który każdy skuteczny nauczyciel musi rozumieć. 

– Dysgrafie, dysleksje, afazje, zespół Aspergera, ADHD, ADD, autyzm 

    – jako najczęściej występujące dysfunkcje – konkretne wskazówki dotyczące pracy

       z dziećmi posiadającymi takie zaburzenia.

Neurodydaktyka

 w praktyce

meditation, mindfulness, reconditioning

– Co naprawdę decyduje o tym co zapamiętam? 

– Efektywność nauczania  zapamiętywanie.  

– Pamięć proceduralna jako podstawa pracy nauczyciela.

– Co uczeń widzi, słyszy, czuje?

– Udział zmysłów w percepcji.

– Wykorzystanie pamięci strukturalnej w zapamiętywaniu.  

– Kolor jako pomyłka w polskiej edukacji.  

– Tworzenie map myśli w oparciu o wskazówki dotyczące widzenia, myślenia 

   i zapamiętywania.

– Wabilizacja proces o którym musi wiedzieć nauczyciel aby nie popełniać błędów. 

– Jakie dawać podpowiedzi uczniom słabym i zdolnym? 

– Pamięć przestrzenna jako niezbędnik w pracy z dziećmi z zaburzeniami.

Efektywny nauczyciel 

– efektywne nauczanie

class, classroom, teacher

– Co naprawdę decyduje o zapamiętywaniu? 

– Rodzaje pamięci i jej znaczenie.

– Rola emocji  w nauczaniu. 

– Różnica między metodami a technikami zapamiętywania.

– Uczeń zdolny i słaby – zasadnicze różnice o których musi wiedzieć nauczyciel.

– Mega pamięć – szansa czy upośledzenie?

– Jak prawidłowo zapisać notatkę? 

– Co tak naprawdę widzi uczeń? 

– Rola postrzegania efektywność nauczania.

 

Dydaktyka interwencji kryzysowych

unordered, chaos, computational thinking

 

Szkolenie prowadzone metodą mieszaną ze wsparciem w formie warsztatów dialogu.

– Czym jest problem?

– Diagnostyka problemu.

– Niewerbalna postawa nauczyciela jako problem lub pomoc.

– Skuteczne komunikowanie – zasady podawania komunikatów.

– Postawa nauczyciela w relacji z grupą.  

– Skuteczna praca z grupą – zasady pracy z  grupą

Sytuacje kryzysowe

i nadzwyczajne w szkole

classroom, school, education-2093743.jpg

    Tematyka szkolenia odnosi się do obowiązków nałożonych na szkoły i związanych z doskonaleniem nauczycieli w zakresie zwracania uwagi, rozpoznawania i sygnalizowania przemocy i innych działań odnoszących się do krzywdzenia małoletnich. 

  • Standardy Ochrony Małoletnich – jako podstawa efektywnych działań formalnych i dydaktycznych mających przeciwdziałać  krzywdzeniu małoletnich.
  • Tworzenie incydentalnych ścieżek reagowania.
  • Zasoby szkoły a efektywność podejmowania działań.
  • Definiowanie i reagowanie na problemy.
  • Skuteczne komunikowanie się jako element niezbędny w nauczaniu i budowaniu relacji z uczniami i rodzicami.
  • Postrzeganie nauczyciela i niewerbalna postawa – problem lub pomoc w nawiązywaniu relacji dydaktycznej.
  • Emocje i ich znaczenie.
  • Reagowanie nauczyciela w odpowiedzi na negatywne zachowanie rodzica.
  • Elementy pozytywnej dydaktyki.

 

Techniki zapamiętywania jako narzędzie pracy nauczyciela

– Różnica między metodami a technikami.

– Technika wyobrażeniowa podstawą skutecznego zapamiętywania.

– Mierzenie pamięci wyobrażeniowej.

– Techniki zapamiętywania mistrzów – działanie i zastosowanie

Problemy wychowawcze

w nauczaniu

question, mark, answer

Szkolenie prowadzone metodą mieszaną ze wsparciem w formie warsztatów dialogu.

– Czym jest problem, który widzi nauczyciel i czy zawsze to problem?

– Elementy wychowawcze w pracy nauczyciela – czyli czym zaraża nauczyciel?

– Postawa i postrzeganie nauczyciela jako element w pracy. 

– Definiowanie i reagowanie na problemy wychowawcze.

– Diagnostyka problemu jako punkt wyjściowy. 

– 3 kroki zachowania nauczyciela w odpowiedzi na negatywne zachowanie rodzica

  Dobrostan psychiczny

 – pozytywna dydaktyka 

w relacji nauczyciel – uczeń

children, students, teacher

– Emocje i ich znaczenie. Jak dbać o pozytywne nastawienie?

– Techniki antystresowe dla ucznia i nauczyciela.

– Samopoczucie – aspekty biologiczne i środowiskowe.

– Konflikty i problemy – nastawienie i szukanie pomocy jako remedium.

– Szkoła jako wspólnota. Pozytywne nauczanie a bezstresowe wychowanie

– Rola relacji i postrzegania w nauczaniu. 

– Zasady komunikowania się – efektywność i życzliwość w relacji.

 Praca 

z dzieckiem wyjątkowym

    –  praca z dzieckiem             z trudnościami 

w uczeniu się

font, type, text

–  Wyjątkowe dziecko – omówienie aspektów ADHD, ADD, autyzmu, zespołu       

   Aspergera, afazji  i innych zaburzeń. 

– Praca na ograniczeniach.

– Koncentracja uwagi i jej znaczenie.  

– Skuteczne mapowanie informacji.

– Skuteczne komunikowanie się – rola gestów, postrzegania i rozumienia znaczeń.

Efektywna praca

        z grupą          

– model biznesowy w szkole

 
college, class, students

– Biznes a szkoła – rola pracy z grupą w aspekcie efektywności. 

– System no-yes – w pracy z uczniem i rodzicem jako podstawa stanowiska nauczyciela.

– Stanowisko w grupie – wybór czy konieczność?

– 13 stanowisk w grupie – opis i funkcjonowanie ucznia w oparciu o obierane stanowisko.

Skuteczna komunikacja

uczeń – nauczyciel – rodzic

feedback, group, communication

– Czym jest komunikowanie się?

– Niewerbalna postawa nauczyciela.

– Elementy składowe: wizerune i postrzeganie, komunikat słowny i niewerbalny. 

– Werbalizacja podstawą pracy nauczyciela. 

– Agresja słowna, przyczyny i reagowanie. 

– Kontakt wzrokowy i przestrzenny.

– Jak skutecznie komunikować się z  rodzicami?

– Aspekty błędnego komunikatu.

– Jak należy mówić aby zostać wysłuchanym?

Storytelling jako efektywna metoda nauczania

Metoda nauczania oparta o naturalne i niewymuszone mechanizmy zapamiętywania.

child, fairy, magic-2443969.jpg

„Fakty są elementami naszej rzeczywistości i wiedzy.

Umiejętności operowania faktami tworzą opowieści.

Nasza wyobraźnia i pamięć, umiejętności i wiedza zapisane są w postaci narracyjnej”.

– Czym jest storytelling?

– Co może osiągnąć nauczyciel wykorzystując metodę storytellingu.

– Budowanie więzi z uczniem jako efekt wykorzystania metody w nauczaniu i wychowywaniu.

– Złote zasady storytellingu jako elementy ułatwiające zapamiętywanie.

– Gdzie szukać inspiracji?

– „Opowieść o tobie, o sobie, o innych ” – implikacje poprawności budowania przekazu.

– Dzieci vs. młodzież – różnice w odbiorze informacji.

– Pomysły na edukację a efektywność storytellingu.

– Wielcy mówcy a storytelling – dawniej i współcześnie.

Efektywność:

– Wzrost zapamiętywania informacji – wzrost efektywności nauczania.

– Atrakcyjność i brak nudy – aktywność ucznia i nauczyciela.

– Nawiązanie relacji – wpływ na skuteczność działań wychowawczych nauczyciela.

Debata Oksfordzka jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne 

System nauczania oparty na debatach oksfordzkich został wprowadzony już w ponad 200 placówkach edukacyjnych w całej Polsce

Czym jest debata oksfordzka?

 

– System Lincoln-Douglas – podstawowe założenia.


– Jak uczyć by nauczyć? – skuteczne formy 
manipulowania słowem. 


– Wystąpienia publiczne pod presją – jak 
zamienić stres na impuls motywacyjny? 


– Zasady budowy argumentu i prezentacji
 jak nauczyć młodzież sprawnej komunikacji? 


– Wykorzystanie form rywalizacyjnych w 
naukach ścisłych. 

Mgr Sebastian Kubera – szkoleniowiec, trener, uczestnik Mistrzostw Debat Oksfordzkich

Specjalizuje się w formach komunikowania się. Specjalista w zakresie zagadnień sprzedaży. 

Skuteczna komunikacja

 w szkole

conversation, dialogue, interview

– Czym jest komunikowanie się?

 

– Sygnały werbalne i niewerbalne.


– Wzorce skutecznej komunikacji 
– nauczyciel – uczeń-rodzic.


– Postawy komunikacyjne – jak je 
rozpoznawać?


– Aksjomaty metakomunikacyjne Watzlawik 
i ich rola w szkole.


– Czym jest błąd atrybucyjny i jak go unikać?


– Programowanie neuroligwistyczne w 
praktyce czyli język sprawnej komunikacji.

 

Mgr Sebastian Kubera – szkoleniowiec, trener, uczestnik Mistrzostw Debat Oksfordzkich

Specjalizuje się w formach komunikowania się. Specjalista w zakresie zagadnień sprzedaży. 

FUNDACJA EDUKACYJNA „SEE”  

ul. Słowackiego nr 55 lok. 1

60-521 Poznań

NIP 7812000206

Regon 384233672

    FUNDACJA EDUKACYJNA "SEE"
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.