Wśród priorytetów fundacji jest podniesienie jakości edukacji i oświaty.

Fundacja realizuje swoje cele wdrażając projekty statutowe oraz proponując własne usługi szkoleniowe i edukacyjne.

Tematyka szkoleń rad pedagogicznych

SYTUACJE KRYZYSOWE I NADZWYCZAJNE W SZKOLE*

classroom, school, education-2093743.jpg

                   Tematyka szkolenia odnosi się do obowiązków nałożonych na szkoły i związanych z doskonaleniem nauczycieli w zakresie zwracania uwagi, rozpoznawania i sygnalizowania przemocy i innych działań odnoszących się do krzywdzenia małoletnich. Zakres tematyczny szkolenia obejmuje efektywność działalności dydaktycznej w kontekście wychowywania i skutecznego przekazywania informacji. Szkolenie zawiera elementy związane z postrzeganiem i reagowaniem na problemy, efektywnym komunikowaniem się oraz odniesienia do relacji i kontaków z uczniami i rodzicami. 

CELE SZKOLENIA:

  • Powiązanie podejmowanych działań wychowawczych z założeniami uwzględnionymi w Standardach Ochrony Małoletnich.
  • Optymalizowanie reakcji incydentalnych pod kątem efektywności dydaktycznej.
  • Wzrost wiedzy i umiejętności nauczyciela w obliczu sytuacji kryzysowych i nadzwyczajnych w szkole.
  • Wskazanie odniesień  dla rozwoju zawodowego nauczycieli w obszarach  związanych ze skuteczną dydaktyką.

ZAKRES ZAGADNIEŃ:

  • Standardy Ochrony Małoletnich – jako podstawa efektywnych działań formalnych i dydaktycznych mających przeciwdziałać  krzywdzeniu małoletnich.
  • Tworzenie incydentalnych ścieżek reagowania.
  • Zasoby szkoły a efektywność podejmowania działań.
  • Definiowanie i reagowanie na problemy.
  • Skuteczne komunikowanie się jako element niezbędny w nauczaniu i budowaniu relacji z uczniami i rodzicami.
  • Postrzeganie nauczyciela i niewerbalna postawa – problem lub pomoc w nawiązywaniu relacji dydaktycznej.
  • Emocje i ich znaczenie.
  • Reagowanie nauczyciela w odpowiedzi na negatywne zachowanie rodzica.
  • Elementy pozytywnej dydaktyki.

* Szkolenie powiązane tematycznie z wprowadzaniem Standardów Ochrony Małoletnich w szkołach.

DEPRESJA I ZABURZENIA LĘKOWE 

w aspekcie dydaktycznym, wychowawczym i zdrowotnym 

                                                              (z uwzględnieniem następstw związanych z  Pandemią Covid-19)                                                                     
Szkolenie autorskie, gwarantujące wysoki poziom i niepowtarzalność ujęcia zagadnień.

 

Depresja i zaburzenia lękowe są coraz większym problemem zdrowotnym i społecznym.

Jest to istotne w szczególności w kontekście pandemii Covid-19 i jej następstw.

Szkolenie ma na celu przekazania dostępnej na ten temat wiedzy opartej na wiedzy i historii odkryć medycznych i dydaktycznych.

Wyjątkowe szkolenie zawierające praktyczne wskazówki i odniesienia dla nauczyciela i szkoły.

Szczególnie cenną cechą tego szkolenia jest odniesienie tej tematyki do aspektów zdrowotnych wpływających na proces skuteczności nauczania oraz działań wychowawczych.

Wiedzę przekazaną na szkoleniu można wykorzystać do budowania strategii psychoedukacji w szkole.

CELE SZKOLENIA:

1. Zdobycie wiedzy na temat depresji i zaburzeń lękowych oraz ich wpływu na proces nauczania.

2. Zdobycie wiedzy możliwej do wykorzystania przy planowaniu strategi psychoedukacji w szkole oraz działań mogących zapobiegać negatywnym skutkom pandemii Covid-19.

3. Uwrażliwienie nauczycieli na aspekty związane ze zdrowiem; w szczególności zdrowiem psychicznym.

4. Wykorzystanie wiedzy do podniesienia skuteczności nauczania.

Obszary podstawowe:

  • Zdrowie nauczyciela i ucznia – co musi wiedzieć nauczyciel?
  • Praktyczne odniesienia do skuteczności nauczania i problematyki wychowawczej.
  • Tworzenie podstaw psychoedukacji w szkole.

Omawiane

działy i zagadnienia:

  • Czym jest depresja i zaburzenia lękowe?

  • Przyczyny, objawy i sposoby leczenia.

  • Jakie zmiany wywołuje depresja?

  • Rola nauczyciela w procesie diagnostyki i leczenia.

  • Zadania merytoryczne, budujące, emocjonalne i poznawcze nauczyciela i rady pedagogicznej.

  • Cele i zadania psychoedukacji w szkole.

  • Mózg i depresja.

  • Pamięć i depresja – czyli problem ze skutecznością uczenia się i nauczania.

  • Wpływ depresji i zaburzeń lękowych na ucznia i skuteczne uczenie się.

  • Teorie i obszary powstawania depresji (m. in.: teoria zapalna, infekcyjna, neuroprzekaźnikowa)

  • Co może zrobić nauczyciel?

  • Co musi zrobić nauczyciel?

  • Depresja u nauczyciela – na co zwrócić uwagę?

  • Aspekty behawioralne u chorującego na depresję.

  • Wpływ depresji i zaburzeń lękowych na pracę nauczyciela.

Szkoleniowiec:

Mgr Joanna Wieczorek

– szkoleniowiec, trener, tutor, dydaktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem, specjalizujący się w skuteczności uczenia się i nauczania, problemach wychowawczych, historii osiągnięć nauk medycznych oraz powiązań i możliwości ich wykorzystania w dydaktyce.

Przez ostatnie osiem lat przeprowadziła ponad 1000 rewelacyjnie ocenianych szkoleń dla nauczycieli, rad pedagogicznych i rodziców.

Zajmuje się zagadnieniami związanymi z Neurodydaktyką, pracą z dziećmi z zaburzeniami, wspieraniem nauczycieli w procesie doskonalenia zawodowego.

 

 

Neurodydaktyka podstawą pracy skutecznego nauczyciela 

Szkolenie autorskie, gwarantujące wysoki poziom
i niepowtarzalność. 

 

Fascynujący temat związany z pracą mózgu i możliwością wykorzystania tej wiedzy przez nauczyciela.

Wiedza na temat funkcjonowania mózgu i jej umiejętność zastosowania w praktyce staje standardem i koniecznością.  

Szkolenie jest związane z efektywnością pracy każdego nauczyciela. Zawiera szeroki zakres tematyczny i praktyczne odniesienia do procesu dydaktycznego. 

– Neurodydaktyka jako nauka  związana z efektywnością pracy nauczyciela. 

– Na jakich strukturach pracuje nauczyciel? 

– Rodzaje struktur i ich znaczenie. 

– Jak ważne są emocje w nauczaniu i dlaczego? 

– Bezstresowe wychowanie jako błąd dydaktyczny. 

– Pamięć przestrzenna i epizodyczna jako miejsce pracy nauczyciela.

– Rodzaje pamięci – praktyczne wskazówki dotyczące efektywnego nauczania. 

– Jak podać informację aby lepiej ją zapamiętano? 

– Wabilizacja – proces, który każdy skuteczny nauczyciel musi rozumieć. 

– Dysgrafie, dysleksje, afazje, zespół Aspergera, ADHD, ADD, autyzm 

    – jako najczęściej występujące dysfunkcje – konkretne wskazówki dotyczące pracy

       z dziećmi posiadającymi takie zaburzenia.

 

 

 

Neurodydaktyka

    w praktyce 

meditation, mindfulness, reconditioning

Szkolenie autorskie, gwarantujące wysoki poziom i niepowtarzalność. 

Kontynuacja tematyki związanej z Neurodydaktyką. Bogate w praktyczne informacje dotyczące zapamiętywania i uczenia się.

Szkolenie, które wskazuje konkretne rozwiązania, możliwości i podpowiedzi jak skutecznie nauczać

– Co naprawdę decyduje o tym co zapamiętam? 

– Efektywność nauczania  zapamiętywanie.  

– Pamięć proceduralna jako podstawa pracy nauczyciela.

– Co uczeń widzi, słyszy, czuje?

– Udział zmysłów w percepcji.

– Wykorzystanie pamięci strukturalnej w zapamiętywaniu.  

– Kolor jako pomyłka w polskiej edukacji.  

– Tworzenie map myśli w oparciu o wskazówki dotyczące widzenia, myślenia 

   i zapamiętywania.

– Wabilizacja proces o którym musi wiedzieć nauczyciel aby nie popełniać błędów. 

– Jakie dawać podpowiedzi uczniom słabym i zdolnym? 

– Pamięć przestrzenna jako niezbędnik w pracy z dziećmi z zaburzeniami.

Efektywny nauczyciel, efektywne nauczanie

class, classroom, teacher

– Co naprawdę decyduje o zapamiętywaniu? 

– Rodzaje pamięci i jej znaczenie.

– Rola emocji  w nauczaniu. 

– Różnica między metodami a technikami zapamiętywania.

– Uczeń zdolny i słaby – zasadnicze różnice o których musi wiedzieć nauczyciel.

– Mega pamięć – szansa czy upośledzenie?

– Jak prawidłowo zapisać notatkę? 

– Co tak naprawdę widzi uczeń? 

– Rola postrzegania efektywność nauczania.

 

Dydaktyka interwencji kryzysowych

unordered, chaos, computational thinking

 

Szkolenie prowadzone metodą mieszaną ze wsparciem w formie warsztatów dialogu.

– Czym jest problem?

– Diagnostyka problemu.

– Niewerbalna postawa nauczyciela jako problem lub pomoc.

– Skuteczne komunikowanie – zasady podawania komunikatów.

– Postawa nauczyciela w relacji z grupą.  

– Skuteczna praca z grupą – zasady pracy z  grupą


Techniki zapamiętywania jako narzędzie pracy nauczyciela

– Różnica między metodami a technikami.
– Technika wyobrażeniowa podstawą skutecznego zapamiętywania.
– Mierzenie pamięci wyobrażeniowej.
– Techniki zapamiętywania mistrzów – działanie i zastosowanie

Problemy wychowawcze w nauczaniu

question, mark, answer

Szkolenie prowadzone metodą mieszaną ze wsparciem w formie warsztatów dialogu.

– Czym jest problem, który widzi nauczyciel i czy zawsze to problem?

– Elementy wychowawcze w pracy nauczyciela – czyli czym zaraża nauczyciel?

– Postawa i postrzeganie nauczyciela jako element w pracy. 

– Definiowanie i reagowanie na problemy wychowawcze.

– Diagnostyka problemu jako punkt wyjściowy. 

– 3 kroki zachowania nauczyciela w odpowiedzi na negatywne zachowanie rodzica

Pozytywna dydaktyka w relacji nauczyciel – uczeń

children, students, teacher

– Emocje i ich znaczenie.

– Rola nauczyciela w aspekcie osobowości i charakteru. 

– Symbole w nauczaniu – jak uczy dobry  nauczyciel?

– Czy nauczyciel może być sprawiedliwy?

– Co myśli uczeń na temat nauczyciela – Czy warto to zmienić? 

– Rola relacji i postrzegania w nauczaniu. 

– Pozytywne nauczanie a bezstresowe wychowanie

Praca z dzieckiem wyjątkowym – aspekty pracy z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się.

font, type, text

–  Wyjątkowe dziecko – omówienie aspektów ADHD, ADD, autyzmu, zespołu       

   Aspergera, afazji  i innych zaburzeń. 

– Praca na ograniczeniach.

– Koncentracja uwagi i jej znaczenie.  

– Skuteczne mapowanie informacji.

– Skuteczne komunikowanie się – rola gestów, postrzegania i rozumienia znaczeń.

    Efektywna praca z grupą           – model biznesowy w szkole

college, class, students

– Biznes a szkoła – rola pracy z grupą w aspekcie efektywności. 

– System no-yes – w pracy z uczniem i rodzicem jako podstawa stanowiska nauczyciela.

– Stanowisko w grupie – wybór czy konieczność?

– 13 stanowisk w grupie – opis i funkcjonowanie ucznia w oparciu o obierane stanowisko.

Skuteczna komunikacja

uczeń – nauczyciel – rodzic

feedback, group, communication

– Czym jest komunikowanie się?

– Niewerbalna postawa nauczyciela.

– Elementy składowe: wizerune i postrzeganie, komunikat słowny i niewerbalny. 

– Werbalizacja podstawą pracy nauczyciela. 

– Agresja słowna, przyczyny i reagowanie. 

– Kontakt wzrokowy i przestrzenny.

– Jak skutecznie komunikować się z  rodzicami?

– Aspekty błędnego komunikatu.

– Jak należy mówić aby zostać wysłuchanym?

Storytelling jako efektywna metoda nauczania

Metoda nauczania oparta o naturalne i niewymuszone mechanizmy zapamiętywania.

child, fairy, magic-2443969.jpg

„Fakty są elementami naszej rzeczywistości i wiedzy.

Umiejętności operowania faktami tworzą opowieści.

Nasza wyobraźnia i pamięć, umiejętności i wiedza zapisane są w postaci narracyjnej”.

– Czym jest storytelling?

– Co może osiągnąć nauczyciel wykorzystując metodę storytellingu.

– Budowanie więzi z uczniem jako efekt wykorzystania metody w nauczaniu i wychowywaniu.

– Złote zasady storytellingu jako elementy ułatwiające zapamiętywanie.

– Gdzie szukać inspiracji?

– „Opowieść o tobie, o sobie, o innych ” – implikacje poprawności budowania przekazu.

– Dzieci vs. młodzież – różnice w odbiorze informacji.

– Pomysły na edukację a efektywność storytellingu.

– Wielcy mówcy a storytelling – dawniej i współcześnie.

Efektywność:

– Wzrost zapamiętywania informacji – wzrost efektywności nauczania.

– Atrakcyjność i brak nudy – aktywność ucznia i nauczyciela.

– Nawiązanie relacji – wpływ na skuteczność działań wychowawczych nauczyciela.

 

DEBATA OKSFORDZKA JAKO NOWOCZESNE NARZĘDZIE DYDAKTYCZNE

System nauczania oparty na debatach oksfordzkich został wprowadzony już w ponad 200 placówkach edukacyjnych w całej Polsce

Czym jest debata oksfordzka?

 

– System Lincoln-Douglas – podstawowe założenia.


– Jak uczyć by nauczyć? – skuteczne formy 
manipulowania słowem. 


– Wystąpienia publiczne pod presją – jak 
zamienić stres na impuls motywacyjny? 


– Zasady budowy argumentu i prezentacji
 jak nauczyć młodzież sprawnej komunikacji? 


– Wykorzystanie form rywalizacyjnych w 
naukach ścisłych. 

Mgr Sebastian Kubera – szkoleniowiec, trener, uczestnik Mistrzostw Debat Oksfordzkich

Specjalizuje się w formach komunikowania się. Specjalista w zakresie zagadnień sprzedaży. 

 

SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SZKOLE

conversation, dialogue, interview

– Czym jest komunikowanie się?

 

– Sygnały werbalne i niewerbalne.


– Wzorce skutecznej komunikacji 
– nauczyciel – uczeń-rodzic.


– Postawy komunikacyjne – jak je 
rozpoznawać?


– Aksjomaty metakomunikacyjne Watzlawik 
i ich rola w szkole.


– Czym jest błąd atrybucyjny i jak go unikać?


– Programowanie neuroligwistyczne w 
praktyce czyli język sprawnej komunikacji.

 

Mgr Sebastian Kubera – szkoleniowiec, trener, uczestnik Mistrzostw Debat Oksfordzkich

Specjalizuje się w formach komunikowania się. Specjalista w zakresie zagadnień sprzedaży. 

FUNDACJA EDUKACYJNA „SEE”  

ul. Słowackiego nr 55 lok. 1

60-521 Poznań

NIP 7812000206

Regon 384233672